Instalacje gazowe można podzielić na pięć typów:
Q-GENERACJA STAG
Q-generation to odpowiedź na nowe konstrukcje pojawiające się na rynku motoryzacyjnym, a co za tym idzie – nowe potrzeby montażystów i użytkowników
Instalacje II generacji
Montuje się je do samochodów posiadających sondę lambda i katalizator. Od poprzedniego typu różni je to, iż w ich skład wchodzi bardziej lub mniej zaawansowana elektronika.
Instalacje III generacji
Są to urządzenia wtrysku gazu w fazie lotnej, z rozdzielaczem dozującym paliwo, najczęściej pod jednakowym ciśnieniem do wszystkich cylindrów jednocześnie.
Sekwencyjny wtrysk gazu LPG
wtrysk gazu w fazie lotnej, jednak dawkowany w sposób sekwencyjny. W tego typu instalacjach są oddzielne wtryskiwacze dla każdego cylindra. Tego typu instalacje gazowe spełniają najsurowsze normy dotyczące poziomu emisji spalin oraz w pełni integrują się z systemami OBD współczesnych samochodów.
Instalacje V generacji
Do najnowocześniejszych systemów gazowych należy zaliczyć wtrysk gazu w fazie ciekłej. Z technicznego punktu widzenia są to optymalne instalacje do każdego silnika. Niestety są to wciąż bardzo drogie urządzenia, zatem nie na każdą kieszeń.